wtorek, 8 maja 2012

SAŁATKA Z WĘDZONYM KURCZAKIEM



Wiosna już pełną gębą, lato coraz bliżej, więc czas najwyższy pomyśleć o sylwetce. Ja się przerzucam na sałatki. Jako, że roślinożerca ze mnie taki sobie i bez mięsa żyć nie mogę do sałatek dorzucam zazwyczaj jakieś mięsiwo. Tym razem proponuję kurczaka wędzonego, jajko i lekki dressing jogurtowy. A najważniejsza zasada to żeby było kolorowo!

Składniki:

1 opakowanie mieszanki sałat
wędzone udko kurczaka
2 jajka ugotowane na twardo
pomidor
2 korniszony

Dressing:

jogurt naturalny
miód
musztarda
koperek
sól, pieprz


Wszyscy wiedza, że robienie sałatek to nic trudnego. Ja najczęściej przy wyborze składników kieruję się zasadą "na winie", czyli co się nawinie i jest akurat w lodówce ląduje w sałatce. Oczywiście nie wszystko do siebie pasuje i zachowanie zdrowego rozsądku jest jak najbardziej wskazane. 
Bazą do każdej mojej sałatki jest zielenina. Nie mam tu jakiś specjalnych upodobań i w zależności od pory roku przeważa sałata masłowa, lodowa lub po prostu gotowa mieszanka sałat. 
Tak więc opakowanie mieszanki sałat, której w większości przypadków nie trzeba już nawet płukać, przełożyłam do miski i posypałam pozostałymi składnikami: ćwiartkami jajek ugotowanych na twardo, plasterkami korniszonów, kawałkami pomidora i składnikiem wiodącym - wędzonym kurczakiem. Trochę było z nim zabawy, bowiem nabyłam wędzone udko, tak więc usunęłam najpierw skórę, wszystko co wydawało mi się zbyt tłuste i podzieliłam mięso na niewielkie kawałeczki.
Równie ważnym składnikiem sałatki jest sos. Do tej pasował mi akurat lekki sos jogurtowy. Lubię jak żółtko tak rozmazuje się w tym sosie. Połączyłam mały kubek jogurtu z łyżeczką miodu i musztardy, siekanym koperkiem oraz solą i pieprzem i wszystko dokładnie wymieszałam. Na końcu polałam sałatkę dressingiem. Oczywiście ilość składników można dowolnie modyfikować. Z podanych przeze mnie proporcji wyjdzie porcja dla 2 osób. Powodzenia i smacznego!



1 komentarz:

  1. Bardzo ciekawe przepisy, już dodałam stronę do ulubionych i czekam na więcej przepisów

    OdpowiedzUsuń