poniedziałek, 25 lutego 2013

ZAPIEKANKA RYŻOWA Z SZYNKĄ I WARZYWAMI



Mniej znany sposób na podanie ryżu to zrobienie zapiekanki. Tym, którzy jeszcze nie próbowali, polecam  wymieszać go z warzywami, szynką i serem i zapiec wszystko w piecu.

Składniki:

2 torebki ryżu
1 puszka kukurydzy
1 opakowanie mieszanych warzyw mrożonych
1 cebula
400 g szynki
250 g żółtego sera
oliwa
sól, pieprz
zioła prowansalskie

Od razu przyznaję, że jest to rezultat akcji czyszczenie zamrażalnika. Już od dłuższego czasu zanoszę się z tym zamiarem więc wyjadam wszystko co nagromadziłam. Znalazłam w nim trochę mrożonych warzyw (brokuł, kalafior, marchewka) oraz spory kawałek szynki. Postanowiłam więc zrobić zapiekankę ryżową. W osolonej wodzie ugotowałam dwie torebki ryżu. Warzywa gotowałam 2-3 minuty i odcedziłam. Na oliwie podsmażyłam pokrojoną w kostkę cebulę i szynkę. W dużej misce wymieszałam wszystkie składniki, dodając jeszcze kukurydzę, pokrojony w kostkę żółty ser oraz przyprawy. Przełożyłam do wysmarowanych tłuszczem naczyń do zapiekania. Częścią sera oraz ziołami prowansalskimi posypałam wierzch. Wstawiłam do nagrzanego do 180 C piekarnika na około 40 minut. Akcja się udała. Zamrażalnik został pusty, a żołądki napełnione. Powodzenia i smacznego!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz