czwartek, 16 maja 2013

ZUPA Z KREWETKAMI I MLEKIEM KOKOSOWYM


Chcąc określić smak tej zupy jednym słowem, na myśl przychodzi mi tylko jedno - rajski! Ta zupa jest nieziemska, no a gdzie może być lepiej niż na Ziemi? Przypuszczam, że tylko w raju!

Składniki:

200 g krewetek w skorupkach
1 marchewka
1/2 pietruszki
kawałek selera
1 cebula
1 puszka mleka kokosowego
1 papryczka chilli
łyżka masła
szczypiorek
sól, pieprz

Raz mięsko, raz coś z morza i dlatego dziś krewetkowa zupa z mleczkiem kokosowym. Kupiłam krewetki w skorupkach. Całe z głowami i wąsami, ze wszystkim. Co prawda były już obgotowane, ale postanowiłam z pancerzy i głów wydobyć jeszcze ten najlepszy krewetkowy smaczek. Krewetki obrałam. Starałam się by łupiny były w sporych kawałkach, a głowy całe. Na maśle podsmażyłam pokrojoną cebulę i papryczkę chilli, a następnie dodałam resztę warzyw pokrojoną w paski. Doprawiłam solą i pieprzem i zalałam wodą (ok 0,5 litra). Gdy woda się zagotowała dorzuciłam głowy i skorupy krewetek i gotowałam na wolnym ogniu do momentu, aż warzywa zmiękły. Wyjęłam pancerze i głowy, starałam się wyłowić każdy kawałek i dodałam oczyszczone mięso krewetek oraz zawartość puszki mleka kokosowego. Na początku pływały jakieś "farfocle", ale po 2-3 minutach wszystko się rozpuściło i zupa stała się aksamitna. po nalaniu do talerzy posypałam posiekanym szczypiorkiem. Oj, przepyszna była! Polecam! Powodzenia i smacznego!





1 komentarz:

  1. Zupa mi wyszła przepyszna:)Zrobiłam troszke po swojemu,bo zmiksowałam wszystko oprócz krewetek-wyszła mi zupa-krem.Dzięki za przepis!Pozdrawiam.Marta

    OdpowiedzUsuń