wtorek, 10 grudnia 2013

JAJKA W KOKILKACH Z CUKINIĄ I SZYNKĄ PARMEŃSKĄ


Składniki (na 1 sztukę):

1 jajko
plaster szynki parmeńskiej
plaster żółtego sera
2-3 plasterki cukinii
sól, pieprz
masło do wysmarowania formy

Dawno nie było jajek w kokilkach i dlatego dla wszystkich miłośników mam dziś kolejną propozycję. Mam nadzieję, że pomysły na nie nigdy mi się nie skończą. Za każdym razem jak je robię dla kogoś, goście są zawsze zaskoczeni i nie mogą uwierzyć, że w taki prosty sposób można przygotować pyszną i efektowną potrawę. Z cukinii wykrawamy cienkie plasterki. Najlepiej robi się to za pomocą obieraczki do warzyw. Przyprawiamy je od razu pieprzem i odrobiną soli (szynka jest zazwyczaj dosyć słona, dlatego warto uważać z jej ilością) by stały się bardziej elastyczne i dawały się zwijać. Pozwijane plasterki cukinii upychamy w kokilkach, w wolne przestrzenie wciskamy porwany na kawałki kawałek szynki parmeńskiej, wbijamy jajko i posypujemy kawałkami żółtego sera i pieprzem Myślę, że zdjęcia idealnie wszystko wyjaśniają. Kokilki wstawiamy do nagrzanego do 180 C piekarnika i pieczemy przez 10-12 minut. Długość pieczenia jest uzależniona od tego jak płynne żółtka lubimy. No i to by było na tyle w kwestii dzisiejszych jajek. Ja serwowałam je z grillowaną kanapką z cukinią i fetą. Powodzenia i smacznego!





1 komentarz: