piątek, 25 kwietnia 2014

BURGER DROBIOWO-WARZYWNY


Składniki:

bułki
pomidor
rukola
jogurt naturalny lub majonez
1 pierś z kurczaka
1/2 cukinii
1/2 cebuli
1/2 filiżanki czerwonej soczewicy
6-7 pieczarek
1 łyżka bułki tartej
1 jajko
siekana natka pietruszki
sól, pieprz
olej

Obiecałam napisać co zrobić z farszem do cukinii jak nie uda się całego wpakować do środka ( Cukinia faszerowana kurczakiem z soczewicą ), tak więc proponuję burgera. Sami powiedzcie, że jak na produkt uboczny, to całkiem smakowity. 
Zanim przejdę do przepisu muszę wspomnieć o wczorajszym, pierwszym w tym sezonie, Night Skatingu ( http://nightskating.waw.pl/    https://www.facebook.com/Nightskating.Warszawa ). Było  rewelacyjnie! Tyle nas jeszcze nigdy nie było. Ponad 6 tysięcy osób przejechało ulicami Warszawy. Ktokolwiek posiada rolki a nie brał jeszcze udziału powinien się przyłączyć. Nie bójcie się, że nie dacie rady. Tempo jest w sam raz nawet dla początkujących rolkarzy. Wiem z własnego doświadczenia. W tamtym roku wybrałam się na 20 - kilometrowy przejazd po piętnastoletniej przerwie w jeżdżeniu na rolkach i dałam radę. Atmosfera jest niesamowita. Zachęcam wszystkich. I proszę nie zniechęcajcie się jeśli nie macie z kim jechać. Zawsze jest kilka tysięcy osób, więc na pewno nie będziecie czuli się samotni. Przynajmniej ja się tak nie czułam gdy moje towarzystwo znalazło sobie wymówki w ubiegłym sezonie i zdarzyło mi się jechać samej. Start zawsze o 20:30 spod Pomnika Kopernika, co 2-3 tygodnie ( terminy dostępne na stronce NS). 
Po takim niemalże trzygodzinnym przejeździe zawsze jest głód więc dobrze mieć w zanadrzu jakiś pomysł na dobre jedzonko. Drobiowy burger na uwieńczenie NS to super pomysł, zwłaszcza jeżeli mamy gotowe mięso na kotlecika. Jeżeli go nie mamy to już piszę co i jak. Soczewicę gotujemy w lekko osolonej wodzie, odcedzamy. Na oliwie podsmażamy posiekaną cebulę, następnie dodajemy startą na tarce cukinię oraz posiekane pieczarki. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem i podsmażamy aż warzywa zmiękną.  Następnie mieszamy ze zmieloną piersią z kurczaka, ugotowana soczewica i natką pietruszki. Do masy warzywno- mięsnej ( zrobionej od podstaw lub pozostałej z faszerowania cukinii) dodajemy jajko i bułkę tartą, doprawiamy do smaku i mieszamy. Następnie formujemy kotleciki i smażymy je z obu stron na rumiano. Przekrojoną bułkę wypełniamy rukolą, burgerem, plastrami pomidora, jogurtem naturalnym lub majonezem i spożywamy z uśmiechem.
Tak więc powodzenia i smacznego!
I do wspólnego usłyszenia na kolejnym Night Skatingu "Lewa wolna!"








1 komentarz:

  1. Wspaniałe burgery, mozna powiedzieć że ten przepis jest bardzo udany. Czasami z braku czasu i to danie bardzo fajnie zaspokaja mój głód, szczególnie kiedy odkryłem że i cukinię można z pomysłem zaadoptować do burgera. Doskonałym dodatkiem również jest gomarowski ketchup pikantny, w połaczeniu z majonezem stanowi niezły dip, świetnie poprawiający smak potrawie. Polecam :)

    OdpowiedzUsuń