czwartek, 11 czerwca 2015

KALAFIOR PO INDYJSKU (GHOBI)




Składniki:

1 kalafior
1 puszka krojonych pomidorów lub kartonik przecieru
1 cebula
1 łyżeczka kurkumy
1/2 łyżeczka mielonego kuminu
1/2 łyżeczki mielonej kolendry
1 łyżka przyprawy curry
chilli
siekana natka pietruszki
2 łyżki oleju rzepakowego
sól, cukier

Niedaleko domu mamy indyjską restaurację Namste India. Jedno z zamówionych tam kiedyś dań zainspirowało mnie do przyrządzenia kalafiora w indyjskim stylu. Nie szukałam przepisu w internecie tylko starałam się odtworzyć smak po swojemu. Wyszło pysznie i już wielokrotnie je robiłam. Jest świetnym dodatkiem do dań. Wystarczy trochę ryżu i grillowanego kurczaka i mamy danie spełniające wymogi nawet najbardziej rygorystycznej diety. Nawet wszelcy niejadacze mięs czy produktów pochodzenia zwierzęcego mogą śmiało pałaszować.W przyrządzeniu bułka z masłem. Kalafiora podzielonego na różyczki blanszujemy w osolonej wodzie, odcedzamy. Na patelni rozgrzewamy olej i wsypujemy przyprawy, gdy zaczną się smażyć dodajemy posiekaną cebulkę. Mieszamy aż całkowicie pokryje się przyprawami i zmieni kolor. Dodajemy pomidory. Dosypujemy szczyptę cukru i ewentualnie sól. Dusimy sos 3-4 minuty i dodajemy kalafiora. Dodajemy natkę pietruszki ( z braku świeżej może być suszona ) i gotowe. Polecam wszystkim lubiącym intensywne orientalne smaki. Restaurację też polecam ;-)Powodzenia i smacznego!





6 komentarzy:

  1. Aga powiedz jeszcze jak zrobić ich ziemniaczki z cieciorka ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu, jakoś ziemniaczkow z cieciorką jeszcze u nich nie jadlam, ale dzięki za podpiwiedź co skosztować następnym razem :-)

      Usuń
  2. Bardzo ciekawa propozycja, chyba się skuszę :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi się podoba ten przepis, sprawdziłby się u mnie bo lubimy kalafior we wszelkich postaciach.

    OdpowiedzUsuń
  4. Swietny przepis na kalafiora, wlasnie zrobilam, dziekuje

    OdpowiedzUsuń