wtorek, 12 kwietnia 2016

QUINOA Z JAJKIEM I WARZYWAMI


Składniki:

jajka (2 na osobę)
200 g czerwonej komosy ryżowej (quinoa)
1 cebula
1 cukinia
1/2 puszki czerwonej fasoli
1 papryczka chilli
oliwa
sól, pieprz

Inwestycja w to co ląduje na naszym talerzu bardzo się opłaca. Moja sytuacja zdrowotna zmusza mnie do regularnych badań. Ostatnio stwierdziłam, że skoro i tak maja mnie kłóć by pobrać krew to zrobię sobie przy okazji kompleksowe badania. Zdrowe tłuszcze, pełnowartościowe węglowodany, chude mięsa, dużo ryb i warzyw i od razu widać odzwierciedlenie w wynikach. Cholesterol na szóstkę z plusem! Zostałam pochwalona i porównana do wzorcowego egzemplarza z podręcznika. Tymbardziej zachęciło mnie to do dalszych zdrowych eksperymentów kulinarnych. Komosa już kiedyś u mnie była. W podobnej formie bo z warzywami, ale tym razem dodałam coś, co sprawiło, że całość jest genialna - jajko z płynnym żółtkiem. Niektórzy unikają jajek jak ognia, bo uważają, że podnoszą cholesterol. Ja jem jajka prawie codziennie i jak widać wcale tak nie jest i dlatego zapraszam do spróbowania komosy z warzywami i jajkiem.
Komosę gotujemy przez 20 minut. Zazwyczaj na opakowaniu są wszelkie instrukcje i sugeruję się do nich zastosować. W międzyczasie podsmażamy posiekaną cebulkę z chilli ( można pominąć) i pokrojoną w kostkę cukinię. Doprawiamy je do smaku solą i pieprzem. W osobnym garnku blanszujemy brokuły podzielone na małe różyczki.
Do patelni z warzywami dodajemy odcedzoną komosę, brokuły oraz fasolę. Wszystko razem mieszamy. Nakładamy porcje do misek i koniecznie dodajemy ugotowane jajka z płynnym żółtkiem. Ja wkładam jajka do zimnej wody i gotuję 3-3,5 minuty od momentu zagotowania wody. Proponuję po 2 jajka na osobę. Pycha! Powodzenia i smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz